Geoblog.pl    dash1    Podróże    Portugalia i Baleary    Pobyt.

Pobyt.

Portugal
Portugal, Lisboa

Pobyt w Lizbonie.
Dzień pierwszy.Po przyjeździe z Porto na lizboński dworzec Sete Rios udajemy się pieszo do Mar dos Acores naszego hotelu przy Rua Ribeiro.Ok.45 min.pieszo.Po wyjściu z dworca na lewo w kierunku praca Espanha i dalej. Po dotarciu na m-ce i odświeżeniu się zaczynamy zwiedzanie.Pokój w Acores i jego zaplecze jest tym co jest nam potrzebne. Jak zwykle zwiedzanie opieramy na przewodniku express map 2w1,kolor zielony,Lizbona i środkowa Portugalia oraz na swojej intuicji.Robimy avenida de liberdade oraz estrela,amoreiras i sao Bento.A w tym m.in.praca dos restauradores,campo martires,kinoteka portugalska,park Edwarda 7.Po powrocie winko i odpoczynek.
Wcześniej zakupy w mini preco przy stacji metra Rato.Ceny podobne do hiszpańskich.
Dzień drugi.Alfama,Baixa,Chiado,Bairro Alto.Wyruszamy rano w kierunku Martim Moniz i dalej w kierunku Alfamy zgodnie z linią tramwaju 12.Zwiedzamy m.in.kościół św.Antoniego z Padwy,katedrę SE,punkt widokowy i kościół św.Łucji,punkt widokowy bramy słońca-gdzie spotykamy grającego fado człowieka który uwieczniony jest w naszym przewodniku,rozmawiają,biorę autograf i Robimy zdjęcia, zamek św.Jerzego,panteon narodowy,Rua dos Remedios,kościół św.Wincentego za murami,praca do comercio,Rua Augusta,praca de figueira i rossio,kościół dominikanów,pałac niepodległości,Rua das portas de santo antao gdzie mieści się mnóstwo restauracyjek i namawiajacych do nich kelnerów,largo do chiado,café a brasileira,elevador de Santa justa,klasztor karmelitów,kościół św.Rocha i punkt widokowy św.Piotra z Alcantary.Stamtąd zmierzamy uliczkami w kierunku hotelu.
Wieczorem obowiązkowo winko.
Dzien trzeci.Po dojsciu do placu Martim Moniz wsiadamy w zabytkowy tramwaj linii 28E i jedziemy kamerujac i podziwiajac calosc do stacji Estrela gdzie zwiedzamy tamtejsza bazylike.Pieszo docieramy do stacji Alcantara skad jedziemy jeden przystanek do Belem.Dzien wczesniej kupujemy za 0.5e od osoby karty viva viagem ktore obciazamy po 10E.Pozwoli nam to na przejazdzki wszystkim o wiele taniej.Pociag z ta karta to 1.8E za przejazd,reszta to 1.25E.Po wejsciu do tramwaju lub busa przykladamy karte do zotego czytnika az do zaswiecenia sie zielonej lampki.Czerwone zaswiecenie mowi ze brakuje srodkow na przejazd.Trzeba doladowac.W Belém zwiedzamy m.in.wieżę Belém,pomnik odkrywców,klasztor karmelitów, muzeum morskie, muzeum powozow.Jesteśmy w ndz więc większość wejść jest free.Z Belém tram.linii 15 jedziemy do praca Figueira, gdzie nieopodal mamy wejście do metra przy Rossio.Po dotarciu do domu i chwili odpoczynku idziemy na spacer w okolice Pequeno.
Dzień czwarty.O 8 wychodzimy w kierunku stacji kolejowej Rossio.Kupujemy łączony bilet Lizbona-Sintra-Cabo da Roca-Cascais-Lizbona.Bilet kosztuje 15.5e.Obowiązuje na dzień jego zakupu i zawiera dojazd kolejką do Sintry,poruszanie się komunikacją w Sintrze-busy 434,433,435 i 403 (403 do Cabo,pozostałe do zabytków Sintry),dojazd z Sintry do Cabo,dojazd z Cabo do Dworca kolejowego w Cascais i poruszanie się po nim komunikacją np.busy 405 i 415 w kierunku plaży Guincha-warta zobaczenia z mnóstwem wind i kite surferów. Bus jeździ 2x godz.,dojazd kolejką z Cascais do Caus do Sodre w Lizbonie. Jest to tańsza opcja od osobnego kupowania biletu na każdy odcinek.W Cabo w pkt info, zaraz przy przystanku busa,można za 11e zakupić fajny certyfikat potwierdzający bycie w tym mcu,za 2e magnes z widokiem mca. Jest to kolejne mce must see.Po dotarciu do Lizbony w Cais do Sodre,wsiadamy w metro i jedziemy na arenę walki byków przy Pequeno.Urok osobisty sprawia ,że za 2e oglądamy wszystko, a miła sprzedawczyni biletów i przewodników staje się przez chwilę instruktorem.Po wszystkim idziemy coś zjeść i na drobne zakupy m.in.opaski na rękę. Wracamy do domu.
Dzień piąty.Most Vasco da Gamy, dworzec Oriente,ogrody de Orta.
Po śniadaniu jedziemy metrem w kierunku dworca Oriente.Po dojechaniu na m-ce oglądamy dworzec,potem idziemy w kierunku galerii Vasco da Gama i dalej idąc w prawą stronę w kierunku oceanarium.Bilety do niego po 14e dorosły i 9e dziecko.Zaraz obok oceanarium znajduje się stacja start/stop kolejki linowej wagonikowej. Kolejka jedzie ok.6 min. Mieści ok.6 osób max.Koszt- dorosły 3.95e i dziecko powyżej 7lat 2e.Mniejsze dzieci free.Można kupić bilet return droższy o ok.połowę,ale w jedną stronę zupełnie wystarcza i dostarcza fajnych emocji i pozwala zobaczyć okolice w tym most Vasco z tajnej perspektywy. Po wysiadce z kolejki tuż obok podziwiany ogrody da Orty,gdzie znajdująssię drzewa,krzewy i in.z wielu krajów.Po wszystkim zakupy i pakowanie na powrót.Niezapomniane 5 nocy w Lizbonie.